onsdag, april 01, 2009

Bla bla bla

(Jag har fortfarande ingen dator och nu har vi heller ingen fungerade tv)
Jag kanske ska skriva en bok om hur man överlever samhällsprogrammet/livet utan dator?
Borde dom inte kunna låna ut en dator åt oss åtminstonde, sådär som dom gör med mobiler?

Igårkväll ringde det hem till oss och gissa vem det var; Johan!
Alltså jag blev så glad att höra att han var tillbaka i Sverige igen!! Hoppas att man få besök av Johan&Rut snart, för jag själv har aldrig tid att åka någonstans. Inte nu i alla fall.

Om två veckor är det påsklov och veckan efter är jag i fjällen så det innebär ju då 2 hela lediga sköna veckor för min del. I love it!

Och studenten närmar sig, inte alls många skoldagar kvar och det ska bli så skönt så skönt.
Sökte in på högskolan här om dagen också, blev PR som förstahandsval - återstår att se. Ska inte lägga alltför mycket av min tid att tänka på det.
En annan sak som ska bli så grymt skönt att slippa är Lisa. Alltså det är en tjej, hon är 20 år typ som går här på skolan. Från det att jag i stort sett flyttade till Delsbo så har hon alltid haft en massa åsikter och kommentarer om mig. Jag har aldrig ens pratat med människan. Och fortfarande, fastän att hon är så pass gammal så är hon tvungen att "viska" komentarer, så att alla hör, om mig. Senast var väl här om dagen när jag var på väg till skåpet, jag såg i ena glasdörren hur hon stod och nästan vek sig av skratt och pratade om hur jag såg ut. Det är hon, och sen 3 andra anorexitjejer som gör så (de är kompisar). Sorry you, men jag vill inte se ut som hej-kom-och-hjälp-mig och med absolut inget fett på kroppen. Det kanske bara är jag, men det är inte snyggt att ha 2 dm mellanrum mellan låren och armar som spaghetti.
Jag tar inte åt mig, det som är irriterande är att jag har verkligen inte gjort dom något någon gång - varför stör dom sig så jäkla mycket av att jag bara går förbi?
S kom fram till mig när jag var i Ljusdal, "alla är bara så avundsjuka, det borde dom vara". Jag tror jag lyssnar på det och inget annat. Tack&hej.

2 kommentarer:

henrik sa...

hej alskling
de forstar val du oxa att dom ar avundsjuka pa dej de ar ju varldens snyggaste och underbaraste alla tjejer vill val va du.
och jag ar varldens nojdaste kille som har den basta av alla tjejer du ar ju perfekt.
puss pa dej snyggo

Köket sa...

låter nästan som en friends reklam i text :p du är fin emma, skitsamma vad dom säger!