torsdag, mars 19, 2009

En liten uppdatering..

Detta skriver jag endast för att det är en begäran, annars hatar jag att blogga numera. Finns ingen inspiration till det längre.
Anyway.. Jag har tagit ansvar och börjat jobba på helgerna. För att sysselsätta mig med lite annat än bara gå på Stadt. Jobbade i lördags, riktigt skönt tempo. Tiden gick skapligt fort.
Mamma var inte hemma men jag slutade kl 21 så det var väl inget speciellt med att gå hem tänkte jag. Jo tjena. Man bor ju i lilla sadisthålan, det hade jag ju glömt bort. Ca 8 killar kom och gick samtidigt som mig så jag gick världens omväg för att slippa gå samma väg som dem. När jag kommer till skogen/vändplanen där inga gatulysen finns kom killarna där i mörkret, ner genom skogen och stod och vänta tills jag kom i närheten. Jag började gå ännu saktare vilket även dom gjorde. Några började viska med varandra och vände sig om. Jag plumsade genom snön för att återigen komma på en annan väg men äckelpersonerna började plumsa åt samma håll. Som tur var gick jag och pratade med mamma i telefonen och sen sprang jag därifrån. Två killar gick efter men jag lyckades komma ifrån dom. Fy fan, jag vågar inte gå ut efter 20.00 längre. I lilla Delsbo.. Usch usch usch!

Vad har hänt annars då? Inget speciellt faktiskt.. Har prövat övningskört lite igen. Körde en sprillans ny merca men den var lika hel när jag parkerade som när jag började så allt för dåligt gick det väl inte. ;) Annars är det mycket i skolan, eller det känns som det i alla fall. Men det kan ju bero på att jag skjuter upp alla uppgifter och sen har jag asmycket att göra i sista minuten.
Våren börjar komma till Hudiksvall. Hela 13 grader varmt i solen nu och det får mig att må riktigt bra! Och det är bara ca 5 veckor kvar tills Henrik kommer hem. Det känns ännu bättre! Känns som att vi varit ifrån varandra i ett halvår, minst!

Nu ska jag fortsätta min torsdag i skolan, snart är det helg! Igen. Veckorna går snabbt må jag säga. Ha det, det lär ta tid tills nästa gång! Over and out.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men fy vad obehagligt! Ja du får se till att hålla dig inne efter kl 20. Oj har du 5 veckor kvar att vänta innan Henrik kommer hem, jag som tycker att dom 12 dagar som är kvar tills Johan kommer hem känns som en evighet.. men då vet jag att det finns dom som har det värre ;) Kram kram