söndag, februari 15, 2009

Allt och ingenting

Så har ytterliggare en helg gått.. 3 dagar närmre 23 februari. Helgen har varit bra; Umgicks med Tobias i fredags. Smågnabb som alltid, men det är inte på riktigt egentligen, det bara hör till liksom. I alla fall, han lärde mig att spela poker. Jag var nästan bra, faktiskt! Tobias skulle nog inte hålla med men vem har frågat honom? Egentligen? Nej men jag är glad att vi har hittat tillbaka igen, att vi kan lägga historien bakom oss och vara vänner. Han är en bra kille.
Igår var det meningen att jag skulle åka till Bollnäs, Tranan, men jag blev kvar hemma för länge så jag missade bussen (inte så ovanligt för att vara mig) så då missade jag även tåget och ja.. Då blev jag hemma istället och surade i min ensamhet. Men vid åtta kom Broz förbi då han hade minst lika tråkigt och sedan även Kagovere. Blev väl lämnad vid 2 tiden då det blev tid till att diska och laga mat.. Sovit några timmar nu och snart ska jag väl bege mig ut i det fina vädret vi har.
Förövrigt så kommer min älskade syster i morgon och Victoria & Wille. Som jag har saknat dem!

En annan sak; jag har världens bästa Henrik. Jag tror inte att det finns någon bättre faktiskt. I fredags när jag hade åkt ringde mamma och berätta att det kommit blomsterbud till mig, din söta jäkel! <3

I kväll åker Johan till Kina då. Jag är såå avundsjuk! Min bror förtjänar verkligen detta. Han om någon. Jag har alltid sett upp till honom - jag önskar många gånger att jag kunde vara som han. Så snäll, smart & bra. Jag ser upp till alla mina syskon, önskar att jag hade lite mer av deras egenskaper men nu var det Johan jag pratade om. Men verkligen, jag har världens bästa familj. Trots allt; scoliosen, Chris, pappa och allt annat jobbigt så kan jag ändå känna en stark glädje över livet. Allt bra jag har: Henrik. Nils & Tobias. Min familj. Jossan. Stockholms tjejerna. Och sen har jag på senare tid lärt känna två människor till som jag tror att kan bli vänner för livet, vi har fått sådan bra start menar jag så det känns riktigt bra. Ni vet nog vilka ni är. : )
Livet är till för att leva och det är värt det alla gånger om!
/ Emma

2 kommentarer:

Anonym sa...

Även du har alla fina egenskaper dina syskon har :-)
Kram

Anonym sa...

Ska bli jättemysigt att komma upp till er, längtar!!!
Love you!