tisdag, mars 03, 2009

Tekniken som inte vill fungera...

Ni som undrar varför jag inte bloggar så ofta:
Satt vid datorn förra måndagen, gick och tatuera mig, kom hem och datorn var trasig.
Ringde HP som vi just nu hyr datorn av men idioten vägrade hjälpa mig och tyckte att jag skulle gå in på internet och beställa hem en skiva så att det skulle gå och komma in på datorn..... Hur killen hade tänkt sig att jag skulle kunna göra det utan en fungerande dator det vet jag inte. Och inte kunde han hjälpa mig heller fast han hade alla nödvändiga uppgifter. Och dessutom, måste jag ha modellen och produktnummret för att kunna få skivan men det står inte heller någonstans. Jävla HP supporten, ärligt talat. Jag ska aldrig någonsin ha en HP igen eller ha med dom att göra.
Jag brukar alltid ringa till Johan när saker krånglar så man känner sig lite handikappad nu när han är borta i Kina och inte kan hjälpa mig. Men hey, tanken slog mig att jag har ju faktiskt en till bror som faktiskt jobbar med datorer. Tur att Lars kan hjälpa mig!

Annars då, var i Vadstena i helgen. Fest hos sis Erika. Riktigt roligt var det, kul att träffa alla goa människor. Och Sanna, vilken stjärna! Har en massa bilder men de får jag lägga upp vid ett senare tillfälle.

Har sportlov nu, skönt med ledighet kände jag tills jag insåg att jag kommer få sitta och plugga HELA veckan. Verkligen idiotplugga för om en vecka skriver vi prov inför juridik-sm. Det är allt annat än roligt ska jag säga er! Nåväl, till helgen blir det teater och matlagning iaf. Jag ska försöka det där med matlagningen. Det är ju, som ni vet, inte min starka sida men jag ska ringa Per och fråga hur man gör så det borde ju inte bli total katastrof.
På menyn står iaf:
* Skagentoast
* Cour de filét Provencale
* Panacotta med center
- Återstår att se hur det slutar...

Over and out. / Emma

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag har funderat lite på varför det aldrig kommer nya inlägg ;) Vill ha, vill ha, vill ha;)
Kram Lotta

Anonym sa...

Du är stjärna ;) jag går å väntar på bilderna varje dag juuuuu! :D